5K-kisan harjoittelun oppiminen

 

Monet ihmiset heräävät yhdessä hienossa aamussa ja päättävät, että he haluavat paeta. He tietävät, ettei sprintti anna heille haluamaansa harjoitusta. 10 000 ja sitä vanhemmat ovat pelottavia etäisyyksiä kattaa, ja useimmilla ihmisillä ei ole rohkeutta yrittää sitä alusta alkaen. Mutta 5k (tai 5 mailia, jos se kuulostaa järkevältä) on jotain, jonka useimmat ihmiset ajattelevat voivansa saavuttaa helposti. Itse asiassa he yleensä voivat, jos he tekevät sen oikealla tavalla.

Useimmat ihmiset alkavat juosta terveys- tai paino-huolenaiheiden vuoksi.

Ehkä lääkärisi kertoi, että tarvitset lisää liikuntaa. Ongelmana on, että kaikki haluavat alkaa käyttää täyttä 5k: ta päivästä tai siitä. Se ei koskaan toimi ja sen yrittäminen johtaa kapinoivaan kehoon, jossa on särkyjä, kipuja, nyrjähdyksiä ja rappeutumisen tunnetta, kun he näkevät, kuinka vähän maata he todella pystyvät peittämään. Tämä johtaa usein siihen, että ihmiset sammuvat ja luopuvat ajatuksesta juosta. Se on surullista, koska he eivät vain jää paitsi suuresta liikuntamuodosta, vaan myös hauskanpidosta ja henkilökohtaisen saavutuksen tunteesta.

Paras tapa aloittaa on löytää hyvä aloittelijoiden koulutusohjelma seurattavaksi.

On olemassa kirjoja ja verkkosivustoja, jotka tarjoavat tällaisia ohjelmia. Kun valitset ohjelman, ole objektiivinen kehosi ja sen kunnon osalta ja kokeile löytää ohjelma, jonka avulla voit aloittaa mukavalla tasolla. Pysy kaukana niistä, jotka lupaavat ihmeitä lyhyessä ajassa. Ainoa tulos, jota voit odottaa näiltä, on edellä mainittu kapinoiva elin. 5k-juoksuun pääseminen kestää noin 2-3 kuukautta iästäsi ja yleisestä kunnostasi riippuen. Älä kiirehdi. Tavoitteenasi on juosta matka, ei nähdä kuinka nopeasti olet saavuttanut sen tason.

Riippumatta siitä, minkä ohjelman valitset, pysy siinä äläkä yritä ohittaa vaiheita nopeuttaaksesi asioita. Suunnitelmat on suunniteltu ottaen huomioon paljon tekijöitä, ja vaikka tunnet olosi erittäin sopivaksi askelta suoritessasi ja luulet voivasi hypätä yhden tai kahden edelle, älä. Jos kehoasi ei ole valmisteltu ja ehdollistettu, edistymisesi näiden vaiheiden läpi on hidasta ja ehkä tuskallista. Jos löydät ohjelman, joka ei jostain syystä sovi sinulle, etsi toinen mieleisesi ja kokeile sitä.

Aloita hitaasti ja säännöllisesti.

Muista, että sinun ei pitäisi treenata yli 5 päivää viikossa – kehosi tarvitsee lepoa kehittyäkseen, mitä se ei voi tehdä, kun sitä käytetään jatkuvasti. SamallaArticle Submission, älä anna periksi laiska halu ja alkaa pitää ylimääräisiä vapaapäiviä. Sekin pilaa harjoitusaikataulumme.

Älä odota hyviä tuloksia alusta alkaen. Kehosi on ensin ehdollistettu hyväksymään koulutus, jota se käy läpi, ja useimmat ohjelmat on suunniteltu pitämään tämä mielessä. Seuraa ohjelmaa ilman poikkeamia ja vain, kun olet noin puolivälissä sitä, sinun pitäisi tarkastella itseäsi ja juoksemiskykyäsi nähdäksesi, kuinka paljon olet edistynyt. Liian suuren liian aikaisin odottaminen johtaa vain pettymykseen. …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *