Esteradan raviharjoitteluvinkit

 

Juoksuharjoitteluohjelman pitäisi olla ensisijainen tavoitteesi kestävyyden rakentamisessa esteratakilpailua varten. Jos et ole tottunut pitkän matkan juoksuun, voit aloittaa 5 kilometrin perusjuoksulla tai jos olet haasteessa, 10k-juoksun aloittaminen voi olla todellinen kestävyystesti. Jotta pysyt motivoituneena juoksemaan, voit harkita liittymistä juoksuseuroihin kerätäksesi lisätietoja juoksemisesta tai voit palkata ammattilaisjuoksijan todelliseen apuun. Koska juokseminen on esteratakilpailuharjoittelun perustaito, se voi olla tuottoisa sijoitus.

Esteharjoittelussa on kehityttävää kiipeilyä.

Kiipeily rakentaa ydinlihaksia, voimaa ja oman painon tasapainottamista. Kiipeilyn avulla voit myös kantaa ja ymmärtää omaa kehon massaa. Tämä tekijä on olennainen esterataharjoittelussa, koska oman kehon nostaminen kehittää kestävyyttä ja lisäksi sen avulla voit ymmärtää henkisesti, että mielesi ja kehosi on synkronoitava. Estekilpailu on sekä henkinen että psykologinen peli, joka vaatii valppautta ja kehon kykyä.

Jalkojen lujuus on tärkeämmämpi rooli esterataharjoittelun aikana.

Jokaisessa taidossa, jota yrität kehittää, jalkaasi käytetään käytännössä koko ajan jopa tavallisessa kävelyssä. Tämän avulla vahvat jalkalihakset voivat antaa sinulle suuren edun kilpailun aikana. Estekilpailuharjoittelussa anna runsaasti aikaa rakentaa jalkasi voimaa paitsi juoksemalla, myös pyöräilemällä, jotta jalka on kehitetty kokonaisvaltaisesti. Hyvin pyöristettyjen jalkojen avulla voit suoriutua hyvin kaikissa muissa yksittäisissä kilpailuissa.

Muista, että koko kehosi on sovitettava mieleen, ja mielesi on koordinoitava fyysisen kehosi kanssa. Tämän saavuttaminen edellyttää kahden sanan — koulutusta. Aloita perustasolla ja lisää sitten vähitellen vaikeusastetta askel askeleelta, kun kehosi sopeutuu jokaisessa vaiheessa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *